Repozycjonowanie. Kiedy zmienić wizerunek marki?

Wizerunek marki nie jest czymś stałym. Czasem nie do końca oddaje to, jaka marka jest naprawdę, przestaje być aktualny lub atrakcyjny i należy go zmienić. Repozycjonowanie (bądź rebranding – o różnicach przeczytasz tutaj) może być procesem, który na nowo określi ramy funkcjonowania marki i stworzy koncept marketingowy, który przyciągnie nowych

Czytaj więcej »

Czym nie jest marketing?

Zmierzmy się dziś z błędnym postrzeganiem marketingu i zdefiniujmy go sobie na nowo. Marketing wielu osobom kojarzy się tylko z reklamą i sprzedażą, a nie z skupieniem się na kliencie i komunikacji z nim. Wiele nieetycznych, nieuczciwych, przebiegłych praktyk określanych jest przymiotnikiem „marketingowy” mimo, iż z marketingiem niewiele ma wspólnego! 0

Czytaj więcej »
włącz myślenie o marce

Włącz myślenie o marce – inaczej twój biznes zabije brak planu

Zanim zaczniesz czytać ten tekst, odpowiedz sobie na pytania: Czy masz spisaną strategię marketingową dla twojego biznesu? Czy planujesz komunikację marki z przynajmniej 1-miesięcznym wyprzedzeniem, czy wymyślasz ad-hoc co dzisiaj opublikować? Czy w biznesie kierujesz się wartościami, swoimi zasadami, czy bierzesz każde zlecenie, które pojawi się na horyzoncie, nawet to

Czytaj więcej »

Ile tracisz, nie mając strategii?

Zdarza mi się słyszeć od przedsiębiorców „Strategia? Mamy pilniejsze rzeczy do zrobienia” albo „Co tak drogo? Ten budżet to my musimy wydać na skuteczne działanie, a nie sam plan”. Szkoda tylko, że powoduje to działanie niepoparte analizą wewnętrzną i zewnętrzną – decyzje podejmowane są „bo tak”, a realizacja odbywa się poprzez

Czytaj więcej »

Insight – prosta rzecz, na którą niełatwo jest wpaść

Na początku był insight. Błysk, iskra, eureka, żarówka zapalona nad głową. A później już wszystko stało się jasne. Zespół pracujący nad komunikacją marki został zainspirowany do stworzenia niesamowitych pomysłów, kampania trafiła do serc i umysłów klientów i wywołała u nich reakcję „ale jak to tak, że niby skąd oni to

Czytaj więcej »
kim chcesz zostać gdy dorośniesz

Kim chcesz zostać, gdy dorośniesz? Marka osobista w pigułce

Gdy jesteśmy dziećmi, potrafimy niemal natychmiast odpowiedzieć na pytanie „Kim chcesz zostać, gdy dorośniesz?”. Strażakiem, pielęgniarką, aktorką, policjantem czy gwiazdą TVN. Później dorastamy i odpowiedź na to pytanie nie jest już taka prosta. Niektórzy nigdy nie znajdują odpowiedzi na to pytanie. Jeśli chcesz zbudować markę osobistą, potrzebujesz strategii, a nie zaplanujesz

Czytaj więcej »

Licencjonowany marketer, a nie licencjat z marketingu

Panuje przekonanie, że na marketingu każdy się zna i każdy może się nim zajmować. Branża ma bardzo niskie bariery wejścia, o ile w ogóle jakiekolwiek ma. A w dodatku marketing jest jak ten szewc, co bez butów chodzi i sam nie pracuje nad poprawą swojego wizerunku. Jak jako marketerzy możemy lepiej

Czytaj więcej »

Umów się na bezpłatną 20-minutową konsultację

Napisz do mnie: kontakt@martagorazda.pl

0