Wiedza daje przewagę. Jak zdobyć ją szybciej?

W ostatnich dwóch latach powstało ponad 90% informacji, jakie wytworzyła ludzkość. Wiedza, jaką studenci pozyskują na pierwszym roku studiów, staje się nieaktualna na roku trzecim. Każda książka o social mediach w momencie wydania jest już nieaktualna, bo w międzyczasie wydarzyło się coś nowego. Mój stos książek do przeczytania rośnie w

Czytaj więcej »

Czy znasz swoją prawdziwą konkurencję?

Konkurencję trzeba znać od podszewki. I pewnie znasz. Poświęcasz czas na dokładną analizę konkurentów. Znasz marki, produkty, a nawet prezesów i właścicieli, bo wszyscy siedzicie w tej samej branży. I wydawać by się mogło, że o konkurencji wiesz wszystko, a jednak przeoczasz jedną ważną rzecz. W oczach klienta twoja konkurencja

Czytaj więcej »
marka własna w5 lidl

Czy to koniec marek FMCG? Private labels przejmują rynek

Natknęłam się niedawno na tekst, który wieszczył koniec ery brandu. Według wypowiadających się w nim ekspertów, w niedługim czasie marki własne detalistów wyprą z rynku znane marki ze średniej półki, a na rynku pozostaną nieliczne silne brandy. Czy to realistyczna prognoza? Do tej pory zagrożenie ze strony marek własnych było niedoceniane.

Czytaj więcej »
analiza konkurencji jak to zrobić

Jak zrobić analizę konkurencji? Przepis na udany research

Chcesz zrobić analizę konkurencji i sprawdzić, co robią twoi rynkowi rywale, ale nie wiesz jak? W pierwszej części mojego krótkiego poradnika dotyczącego analizy konkurencji dowiesz się, jak zrobić dobry research i z czego powinien się składać. Dokładne zlustrowanie konkurencji i jej działań marketingowych to coś, co każda firma powinna zrobić

Czytaj więcej »

Dlaczego nie warto kopiować marketingu konkurencji?

Zróbmy copy-paste tego, czego dokonała już nasza konkurencja. Wygląda to na świetny pomysł, ale to tylko pozory. Niby zaoszczędzimy czas na rozważaniu, co komunikować i w jakich kanałach. Niby zaoszczędzimy też pieniądze, bo wydamy budżet na sprawdzone rozwiązania. Ale tak naprawdę nie osiągniemy nic. Kopiując jakąś markę, nie uda nam się

Czytaj więcej »

Umów się na bezpłatną 20-minutową konsultację

Napisz do mnie: kontakt@martagorazda.pl

0