Czytam

Uwielbiam czytać. Moim celem jest przeczytać 52 książki w tym roku. Tutaj zapisuję moje postępy.

W 2017 przeczytałam:

  1. Natalia Fiedorczuk, Jak pokochać centra handlowe, 2016 (287 str) – styczeń
  2. Harvard Business Review, O zarządzaniu sobą, 2012 (216 str) – styczeń
  3. Jerzy Pilch, Portret młodej wenecjanki, 2017 (180 str) – luty
  4. Bernard Roth, Nawyk osiągania, 2016 (270 str) – marzec
  5. Meik Wiking, Hygge – klucz do szczęścia, 2017 (285 str) – kwiecień
  6. Marcin Żukowski, Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej (242 str) – czerwiec

 

Dodatkowo w tym roku postanowiłam zapisywać obejrzane filmy, bo wkręciłam się w kino i chcę pamiętać, co widziałam. Zakładam, że obejrzę 100 filmów. W 2017 widziałam:

  1. Vanilla Sky (2001)
  2. Pasażerowie (2016)
  3. La La Land (2017)
  4. Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie (2017)
  5. Służąca (2016)
  6. Zanim zasnę (2014)
  7. Księgowy (2016)
  8. Toni Erdmann (2017)
  9. Ojciec Chrzestny (1972)
  10. Ojciec Chrzestny II (1974)
  11. Manchester by the Sea (2017)
  12. Ukryte piękno (2016)
  13. Milczenie (2017)
  14. Whiplash (2014)
  15. Strażnicy Galaktyki (2014)
  16. Konsultantka (2016)
  17. Mechanik (2011)
  18. Interstellar (2014)
  19. Strażnicy Galaktyki 2 (2017)
  20. Piraci z Karaibów: Klątwa Salazara (2017)
  21. Dzikie historie (2014)
  22. Amerykańska sielanka (2016)
  23. Black Mirror – serial

 

Co przeczytałam w latach ubiegłych?

W 2016 przeczytałam:

  1. Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, Badania jako podstawa projektowania user experience, 2015 (490 str) – styczeń. Absolutnie polecam. Książka bardzo szczegółowo podchodzi do badań i to nie tylko tych dotyczących ux.
  2. Bruce Fife, Dieta ketogeniczna. Jak odzyskać zdrowie dzięki tłuszczom, 2015 (488 str) – luty
  3. Jonah Berger, Efekt wirusowy w biznesie. Dlaczego pewne produkty i usługi zdobywają rynek, 2013 (245 str) – luty
  4. Mark Helprin, Zimowa opowieść, 1983 (696 str) – luty. Uwielbiam Marka Helprina i polecam każdemu, kto go jeszcze nie zna. Magiczny realizm, umiejętne żonglowanie wątkami i barwne postacie. Rozpływam się nad tą powieścią.
  5. Shane Niemeyer, Sztuka cierpienia, 2015 (272 str) – marzec
  6. Dan Buettner, Niebieskie Strefy w praktyce: jedz i żyj jak najzdrowsi ludzie świata, 2016 (340 str) – marzec
  7. Benny Lewis, Fluent in 3 months: How anyone at any age can learn to speak any language from anywhere in the world, 2014 (256 str) – marzec
  8. Greg McKeown, Esencjalista, 2015 (288 str) – kwiecień
  9. Joanna Malinowska-Parzydło, Jesteś marką, 2015 (324 str) – kwiecień
  10. Heather LeFevre, Brain Surfing: The Top Marketing Strategy Minds in the World, 2015 (214 str) – kwiecień
  11. David Tylor, Wizja marki. Jak zachęcić pracowników do wpływania na rozwój firmy, 2010 (275 str) – maj
  12. Richard P. Rumelt, Dobra strategia, zła strategia, 2013 (352 str) – maj
  13. Maciej Urbański, Krzysztof Szymański, Poradnik nowoczesnego podróżowania, 2014 (94 str) – maj
  14. Robert Stępowski, Komunikacja marketingowa 2030, 2016 (207 str) – maj
  15. Magdalena Daniłoś, Video marketing nie tylko na YouTube, 2016 (224 str) – czerwiec
  16. Joanna Glogaza, Slow Life. Zwolnij i zacznij żyć, 2016 (240 str) – lipiec
  17. Martin Lindstrom, Small Data: The Tiny Clues that Uncover Huge Trends, 2016 (256 str) – lipiec
  18. Paul Minors, Guidelines, 2016 (69 str) – lipiec
  19. Victor Dixen, Fobos, 2016 (448 str) – lipiec
  20. Klaus Fog, Christian Budtz, Philip Munch, Stephen Blanchette, Storytelling, narracja w reklamie i biznesie, 2004 (240 str) – sierpień
  21. Stephen King, JWT Planning Guide, 1974 (37 str) – sierpień
  22. Ryan Holiday, Growth Hacker Marketing, 2015 (140 str) – wrzesień
  23. MJV, Design Thinking. Business Innovation, 2012 (165 str) – wrzesień
  24. Gabriel Weinberg, Justin Mares, Traction: A Startup Guide to Getting Customers, 2014 (288 str) – wrzesień
  25. Laura Ries, Wizualny młotek, 2016 (202 str) – wrzesień
  26. Cindy Alvarez, Lean Customer Development, 2015 (228 str) – październik
  27. Tim Brown, Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność, 2013 (228 str) – październik
  28. Justyna Sobolewska, Książka o czytaniu, 2016 (240 str) – listopad
  29. Wisława Szymborska, Błysk Rewolwru, 2013 (145 str) – listopad
  30. Jesse James Garett, The Elements of User Experience, 2011 (190 str) – grudzień
  31. Austin Kleon, Twórcza kradzież, 2012 (141 str) – grudzień

W 2015 przeczytałam:

  1. Leo Babauta, Skup się, 2012
  2. Julita Bator, Zamień chemię na jedzenie, 2013
  3. John Green, Gwiazd naszych wina, 2014
  4. Maciej Dutko, Efekt tygrysa, 2014
  5. Nina George, Lawendowy pokój, 2014
  6. Julita Dąbrowska, Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce, 2014
  7. Neil Fore, Nawyk samodyscypliny. Zaprogramuj wewnętrznego stróża, 2008
  8. Łukasz Krakowiak, Copyfighter, 2015
  9. Paweł Sebastjanowicz, Żywe jedzenie albo dlaczego krowy są drapieżnikami, 2013
  10. Mark Helprin, Pamiętnik z mrówkoszczelnej kasety, 2014
  11. Joanna Glogaza, Slow Fashion. Modowa rewolucja, 2015
  12. Haruki Murakami, Norwegian Wood, 2013
  13. Vadim Makarenko, Tajne służby kapitalizmu, 2008
  14. Beata Sadowska, I jak tu nie biegać!, 2014
  15. Patrick Modiano, Perełka, 2014
  16. Tomek Michniewicz, Samsara. Na drogach, których nie ma, 2010
  17. Kevin Kwan, Bajecznie bogaci Azjaci, 2015
  18. Brian Tracy, Sebastian Kotow, Ty wybierasz cel, my pokazujemy drogę!, 2015
  19. Anna Piwowarska, Autentyczność przyciąga, 2015
  20. Marek Niedźwiecki, Radiota, 2014 (audiobook)
  21. Charles Duhigg, Siła nawyku, 2013 (audiobook)