Żyjemy w świecie, w którym nieustannie pożądamy kolejnych przedmiotów. Kochamy gonitwę za przedmiotami, ale nadmiar możliwości nas przytłacza. Dlatego podczas wyborów, decydujący wpływ ma często pierwsze wrażenie – coś, co przykuwa nasz wzrok. Design. Odmienność w opakowaniu, wyglądzie produktu albo identyfikacji wizualnej.

Niektórzy utożsamiają design z bezużyteczną sztuką, wystawami produktów-dziwolągów, którym przypina się drwiącą łatkę sztuka nowoczesna. Tymczasem design to rozwiązywanie problemów. I o ile sztuka może być nazywana bezużyteczną, tak design jest użyteczny. Projektant zna cel i sytuację, w jakiej będzie użytkowany przedmiot. Wie, jaką potrzebę ma zaspokoić. Skupia się nie tylko na estetyce i ergonomii, ale i na przesłaniu, jakie niesie za sobą przedmiot.

Dobrze zaprojektowane przedmioty mają w sobie to coś, ten pierwiastek, który sprawia, że chcemy je mieć i pokazywać się z nimi. Chcemy używać MacBooków, choć moglibyśmy kupić inny sprzęt – ale bez charakterystycznego jabłuszka. To właśnie dzięki designowi powstają lovebrandy. Design pomaga kreować silne marki.

Design to dusza produktu

Przedmioty tworzą nasz świat i znaczą więcej niż ich wartość użytkowa. Przedmioty to sposób, w jaki odmierzamy upływ naszego życia. Za ich pomocą definiujemy siebie i wysyłamy sygnał, kim jesteśmy, a kim nie. Czasem rolę tę przyjmuje biżuteria, innym razem nasze meble, rzeczy osobistego użytku czy też ubrania, które nosimy. Pomagają nam określić własne ja nie tylko podczas kontaktów z drugim człowiekiem, ale także przebywając z samym sobą. Kupując przedmioty zaprojektowane w określony sposób, możemy się poczuć lepiej, bardziej wyjątkowo i ekskluzywnie.

Design jest w stanie sprawić, że tanie rzeczy wyglądają kosztownie. Na przykład stosowanie minimalizmu – czerni lubi bieli – sugeruje, że traktujesz konsumenta poważnie i nie próbujesz mamić go błyskotkami. Tymczasem elegancki minimalizm to właśnie najbardziej skuteczna metoda uwodzenia.

Jeśli chcesz poznać tajniki designu i dowiedzieć się, jak pracować według paradygmatu design thinking, mam dla ciebie dobrą wiadomość.

Masz szansę wygrać wejściówkę na konferencję Rola designu w marketingu organizowaną przez Mediarun Academy. Konferencja odbędzie się 25 kwietnia 2014 roku w nowoczesnych wnętrzach Domu Handlowego Mysia 3.

W trakcie niej poznasz trendy w identyfikacji i dowiesz się, jak zrobić dobry rebranding. Zainspirujesz się i poznasz najlepszych polskich praktyków w zakresie designu i marketingu.

Swoje prelekcje wygłoszą m.in.:

  • Piotr Reczajski, Dyrektor strategiczny MAMA STUDIO, nagrodzonego m.in. Red Dot Award: communication design 2011 oraz Best Brand Awards Europe & Russia 2013
  • Joanna Rewaj, Strategy&Innovation Expert z DRAGON ROUGE, zdobywcy tytułu Międzynarodowej Grupy Designerskiej Roku w ramach konkursu Agencies of the Year Awards 2013
  • David Racchi, Design Director z WALK DESIGN nagrodzony Złotym Lwem w Cannes Lions 2009
  • Wojciech Mierowski, Dyrektor kreatywny z AGENCJA BNA, która ma na swoim koncie nagrody Rebrand 100 Global Awards Winner 2014 oraz Transform Award 2014

Jak wygrać?

Chcesz zdobyć wejściówkę? Zaskocz mnie! W komentarzu podaj przykład produktu/marki, która opiera swoją wartość na tym, jak wygląda. Która dzięki designowi – zarówno w kwestii wyglądu produktu, jak i identyfikacji wizualnej – winduje swoje ceny w górę, odstając znacznie od konkurencji i spija dzięki temu śmietankę zysków.

Na odpowiedzi czekam do 15 kwietnia. Spośród nich wybiorę zwycięzcę, z którym skontaktuję się dzień później.

Więcej informacji  i szczegółowy program wydarzenia można znaleźć na stronie konferencji .

Jestem bardzo ciekawa waszych komentarzy i mam nadzieję, że mnie zaskoczycie :) Powodzenia!