Prostej recepty na sukces nie ma. Ale może jednak da się określić, co jest niezbędne, by zmaksymalizować szanse na powodzenie swojego biznesu?

Spróbujmy!

Jak osiągnąć sukces? Trzeba mieć przewagę konkurencyjną.
Jak zdobyć przewagę konkurencyjną? Trzeba być unikalnym.
Jak zostać unikalnym? Tworząc i postępując zgodnie ze strategią marketingową opartą na wcześniejszej gruntownej analizie rynku.

Kto ma stworzyć tę strategię? Agencja strategiczna/marketingowa/consultingowa, wewnętrzny dział marketingu, zewnętrzny specjalista albo przedsiębiorca-wizjoner.

Brzmi prosto i logicznie, prawda? Więc dlaczego tak niewiele firm decyduje się postawić ten pierwszy krok na długiej drodze do sukcesu i sformułować strategię? Brak im świadomości, że strategia jest tak istotna? Nie mają budżetu na zatrudnienie kogoś z zewnątrz? Właściciel biznesu jest przekonany, że sam wie, co dla niego najlepsze? A może firmie wydaje się, że ma strategię, ale jakoś nie posuwa to ich ani o krok dalej?

Akt tworzenia strategii nie jest taki prosty, jak mogłoby się wydawać. Osoba biorąca się za strategię powinna łączyć kompetencje brand managera, badacza i analityka w jednym, umieć zakopać się głęboko w danych, ale i też spojrzeć na problem ze świeżej perspektywy, a na dodatek być kreatywna. Oczywiście musi też być na bieżąco z tym, co dzieje się na rynku, znać najnowsze trendy, przeglądać raporty i chodzić na konferencje.

A tym bardziej na konferencje strategiczne.

A taka właśnie konferencja będzie miała miejsce już za dwa tygodnie, 12-13.06., we wrocławskim Kinie Nowe Horyzonty. Druga edycja konferencji Marketing Progress odbędzie się pod hasłem Skuteczne strategie marketingowe. Dwudniowa konferencja zostanie poświęcona temu, jak budować strategię marketingową, w jaki sposób pozyskiwać klientów przy użyciu najnowszych narzędzi internetowych, jak wykorzystywać niestandardowe formy oraz narzędzia komunikacyjne w strategii marketingowej firmy oraz jak tworzyć plany komunikacji w mediach tradycyjnych i 2.0.

Swoje prelekcje wygłoszą między innymi: Nestor J Portillo (szef mediów społecznościowych w Microsoftcie), Paweł Tkaczyk, Natalia Hatalska, Bartek Rak, Maciej Tesławski, Marcin Kalkhoff, Jerzy Owsiak, Jan Hartman i Krzysztof Ibisz. Obecność tego ostatniego w tym zacnym gronie nie powinna was dziwić, a jeśli już, to pozytywnie, bowiem Ibisz będzie opowiadać o personal brandingu. Kto jak kto, ale on zna się na rzeczy.

Poza typową częścią konferencyjną, każdy uczestnik będzie mógł wziąć udział w praktycznych warsztatach pogłębiających umiejętności.

I zgadnijcie co. Mam dla was konkurs z wejściówką do wygrania!

Jak wygrać?

Chcesz zdobyć wejściówkę? W komentarzu napisz, dlaczego twoim zdaniem polskie firmy nie tworzą strategii marketingowych.

Na odpowiedzi czekam do środy, 04.06. Spośród nich wybiorę zwycięzcę, z którym skontaktuję się dzień później. Odpowiedź wcale nie musi być wydumana – może zaskoczycie mnie jakąś oczywistością?

Więcej informacji i szczegółowy program wydarzenia można znaleźć na stronie konferencji: www.marketingprogress.pl

A dla tych niecierpliwych i chcących mieć pewność, że podczas konfy przybiją ze mną piąteczkę, link do rejestracji: klik!

Spieszcie się, bo miejsca szybko się rozchodzą!

Powodzenia i do zobaczenia we Wrocławiu :)